Az elmúlt napokban ismét a figyelem középpontjába és sajnos újra heves viták kereszttüzébe került a hányatott sorsú hajó helyzete. A sorsáért aggódó és tenni kívánó különböző szervezetek és személyek között markáns – és eddig úgy tűnik, hogy kibékíthetetlen – ellentétek alakultak ki abban a kérdésben, hogy a hajót szabad-e lebontani a kiemelést követően vagy a helyett. Egyesületünk most a hajó érdekében mégis kísérletet tesz a különböző vélemények egyeztetésére, amihez ezúton kínálunk fórumot minden érdekelt számára. Az erről a linkről elérhető táblázat (.doc fájl, .docx alternatíva) kitöltésével ugyanis mindenki elmondhatja, hogy mit tud, vagy éppen, hogy mit szeretne a hajóval tenni. A táblázat kitöltése után az is kiderül, hogy kinek-kinek mennyire alapos és helytálló információi, konkrét elképzelései és anyagi lehetőségei vannak a további munkák megtervezéséhez és megvalósításához. Azt reméljük, hogy így talán mindannyiunk számára nyilvánvalóvá válik, hogy mik a tényleges lehetőségek, s ennek felismerése talán közelebb hozza a ma még egymástól messze álló álláspontokat.
Ennek reményében tisztelettel kérünk mindenkit, aki azt tartja magáról, hogy aggodalmat, felelősséget érez a hajó további sorsáért, hogy ne sajnálja a kitöltéshez szükséges 15 percet! Ugyanarról az e-mail címről csak egy – az e-mail cím tulajdonosának nevével megegyező névvel aláírt – kitöltött táblázatot áll módunkban elfogadni. A táblázat kitöltésére és visszaküldésére 2012. május 15-ig van lehetőség az alábbi e-mail címre: balogh.tamas@hajosnep.hu. Minden e-mail beérkezését és feldolgozásának megkezdését válaszüzenet küldésével erősítjük meg. A feldolgozás jogtisztaságának biztosítására az adatkezelésre vonatkozó hatályos jogszabályok adatvédelmi rendelkezéseivel összhangban az alábbi nyilatkozatot tesszük: A táblázatok feldolgozásakor és az e-mail címek feldolgozásánál teljes titoktartást vállalunk és kötelezzük magunkat, hogy az e-mail címekből nyilvántartást nem hozunk létre, valamint, hogy azokat a kérdőívek teljes körű feldolgozása és az eredmény honlapunkon történő nyilvánosságra hozatala után levelező rendszerünkből töröljük.
Könnyen meglehet, hogy mi sem tudtuk teljes körűen, vagy megfelelően azonosítani az összes szükséges elemet. Ezért kérjük, ha táblázatunkban az első oszlop felsorolását további elemekkel bővítené, vagy éppen ellenkezőleg kihúzna onnan bizonyos elemeket (hiszen lehetséges, hogy az ott felsoroltak mindegyikére nincs egyszerre szükség) ezt új sor beszúrásával, majd a szöveg beírásakor a korrektúra-funkció használatával tegye (a korrektúra-funkciót a törlésnél is használja)! Kérjük, a táblázat elemeinek bővítésére ne használjon fel olyan ötleteket, javaslatokat, amelyek Magyarországon nem elérhetők, csak és kizárólag abban az esetben, ha pontosan tudja, hogy az Ön által javasolt megoldást szállítani képes külföldi partner hogyan és mennyiért hozná Magyarországra, illetve alkalmazná a SZŐKE TISZA mentéséhez az Ön által javasolt megoldást. Ha erről nincs információja, kérjük, hogy ne tegyen javaslatot!
Tisztában vagyunk vele, hogy az egyes elemek költségigényének megítélése változhat attól függően, hogy az egyes elemek közül melyek azok, amelyekért esetleg nem kell fizetni, mert önkéntes felajánlás formájában díjfizetés nélkül természetben is nyújthatók. Eddig azonban semmire sem érkezett konkrét felajánlás, ezért kérjük, hogy minden elemnél adjanak meg összeget! Amennyiben pénzösszeg helyett az adott elem természetbeni szolgáltatásával kívánják támogatni a hajómentést, akkor a „Ft-tal tudom támogatni” rovatba a következő megjegyzést írják. „0 - természetben”. Kérjük, hogy ezt a megjelölést csak és kizárólag abban az esetben használják, ha Önök személyesen ajánlják fel az adott elemet, vagy a saját személyes munkájukat. Vagyis akkor semmiképpen se használják, ha az a véleményük, hogy az adott elemre egy fillért sem kell áldozni, mert biztos akad valaki, aki természetben is biztosíthatja az adott elem rendelkezésre állását. Azt ugyanis, hogy elképzelhető egy ilyen szerencsés lehetőség, mindannyian tudjuk. Most tehát nem ezt, hanem azt szeretnénk megtudni, hogy van-e olyan ember, aki konkrétan fel is ajánlja!
Kérjük, hogy a táblázat mindhárom oszlopát töltsék ki. Ezzel tudjuk mérni azt, hogy az egyes alternatívák tartalmáról az érdeklődők mennyire rendelkeznek pontos képpel (azt gyanítjuk ugyanis, hogy súlyos információhiány miatt egyes megoldásokat kapásból elutasítanak). FONTOS: azzal, hogy mindhárom oszlopot kitöltik, nem vész el annak a lehetősége, hogy válasszanak a 3 alternatíva közül: A táblázat utolsó sorában mindenki kifejezheti, hogy személy szerint melyik alternatíva megvalósítását látná szívesen. Itt is kérjük, hogy mindhárom oszlopot töltsék ki úgy, hogy 1-es számmal jelöljék azt az alternatívát, amelyet első helyen, 2-es számmal, amelyet a második helyen és 3-as számmal, amelyet az utolsó helyen tartanak kívánatosnak. Erre azért van szükség, hogy pontosan felbecsülhető legyen, hogy az egyes alternatívákhoz tartozó összegszerű felajánlásokra mikor lehet számítani (hiszen csak így tudhatjuk meg, hogy ne számítsunk annak a felajánlására, aki például a második alternatívához összesen felajánlott mondjuk 1 millió forintot, de közben a második alternatívát a 3. helyre sorolta).
A 2012. május 15-ig tartó adatgyűjtés lezárását követően a beérkezett táblázatokban a kitöltött adatokat összesítjük, majd az egyes alternatívákhoz kapcsolódóan megadott adatokat (adatvédelmi nyilatkozatunknak megfelelően a táblázatot kitöltők személyazonosságának közlése nélkül) május 20-án teljes körűen nyilvánosságra hozzuk a honlapunkon.
Ahogy honlapunkon arról korábban már beszámoltunk, az egyik – az ideális változat – az eredeti állapot helyreállítása lenne. Persze ez is csak az illúziót adná vissza (a hajóban olyan sok alkatrész szorul cserére, hogy az eredeti állapottal megegyező rekonstrukció esetén is lényegében egy vadonatúj hajó jönne létre, éppen csak a megszólalásig ugyanúgy néz ki, mint az eredeti).
A második – alighanem a reálisan megvalósítható –változat szerint a hajóból MINDENT ki kell menteni, ami felhasználható egy rekonstrukcióhoz. Ám mivel a rekonstruált hajó üzemben tartásának is vannak költségei, ez a javaslat nem az eredetivel 100%-ban megegyező külsejű, hanem a mai követelményeknek megfelelően kialakított, de az eredetire a lehető legjobban emlékeztető új hajó felépítésével számol (amely az eredetihez képest nagyobb eséllyel képes a fenntartásához és az állagmegóvásához szükséges bevételeket megtermelni).
A harmadik változat csupán a KÖH által védelembe vett egyes alkatrészek kiemelésével és biztonságba helyezésével számol bármiféle hajórekonstrukció nélkül.
Ma ezek az alternatívák. Van persze még egy – a hajó totális bontása bármiféle értékmentés nélkül – de ez a hajóimádók számára elfogadhatatlan, illetve tulajdonképpen nem alternatíva, ezért a táblázatban nem szerepeltetjük. Éppen csak megjegyezzük, hogy ha nem cselekszünk gyorsan és összehangoltan (a legnagyobb eredményességre törekedve), akkor akár még ez is valóra válhat.
Utolsó kommentek